למה חשוב שיהיה מרזב חיצוני ולמה הוא משמש?

למה חשוב שיהיה מרזב חיצוני ולמה הוא משמש?

מזג האוויר החורפי משפיע על הבתים שלנו ועל האופן בו הם יושפעו ממי הגשמים. בחלוף השנים, הומצאו טכניקות ופעולות בעזרתן ניתן לגבור על נזקי מזג האוויר ולהעביר חורף יבש ונעים. חלק מהדרכים להתמודדות עם מי הגשמים כוללות איטום גגות למניעת נזילות ושימוש במערכות ניקוז וצנרת שמנזקים את המים מחוץ לבית. אחת מהדרכים היא התקנת מרזב חיצוני במבנה. אז מהו בעצם מרזב ומה הקשר שלו לאיטום גגות?

מרזב חיצוני

המרזב הוא צינור שמותקן בין גג מבנה ולאורכו עד לקרקע. תפקיד המרזב הוא לקלוט את מי הגשמים ולנקז אותם באופן מבוקר כלפי מטה, שם יוכלו להתנקז או להתאדות באופן טבעי ולשמור על גג המבנה מוגן מפני נזילות. בקצה המרזב התחתון ישנו שיפוע כדי שהמים הזורמים בתוכו יוכלו לזרום כלפי מטה בחופשיות ובקלות. את המרזב החיצוני ניתן לראות פעמים רבות לצידי המבנה או מאחוריו. לעיתים, ובעזרת עבודה טובה, ניתן להתקין את המרזב באופן מוסתר לעין לקבלת מראה אסטטי. מרזב חיצוני, לעומת פנימי שמוסתר בתוך הבטון, זקוק לתחזוקה ונתון לנזקים רבים יותר. אם המרזב עבר עונות סוערות רבות, יכול להיות שהוא כבר חלוד ולא עושה את עבודתו נאמנה. במקרה זה צריך להשקיע שוב בתיקונו או בהחלפתו.

ממה המרזב עשוי?

מרזב יכול להיות עשוי ממגוון חומרים כמו ברזל, אבץ, אלומיניום, פח או נחושת. מרזב חיצוני הוא נראה לעין, ולכן בהתקנתו חושבים על פן הנראות באופן משמעותי. כתוצאה מכך המחירים של המרזב יכולים לעלות בהתאם. במה עוד המחיר תלוי? סוג המבנה, סוג המרזב, סוג הצנרת בה רוצים להשתמש ועוד. מי מייצר או מתקין את המרזב? פחח או חברת פחחות.

מהו הקשר של המרזב לאטימות הגג שלכם?

למרזב תפקיד חשוב בניקוז המים מגג המבנה, והוא משמש כעוזר ומונע הצפות, שמתוכן יכולות לנבוע נזילות למבנה ולהזיק לו. עם זאת, המרזב לא פותר באופן מוחלט את עניין הנזילות וחלחול המים למבנה, ולכן בנוסף יש להשקיע באיטום גג מקצועי. זקוקים לתיקון או התקנת מרזב חיצוני חדש? כדאי מאוד שקודם כל תבדקו את אטימות הגג שלכם. אם אתם מתגוררים במרכז, חברות לאיטום גגות במודיעין, שירותי איטום גגות בראשון לציון או בתל אביב עומדות לשירותכם.

סגירת תפריט

צריכים עזרה?

שיחת ייעוץ ללא עלות מלאו את הפרטים שלכם ונשוב אליכם בהקדם !