מה זה איטום גגות ולמה זה נועד?

מה זה איטום גגות ולמה זה נועד?

איטום גגות – לכאורה זה נשמע לנו כמו פעולה פשוטה שכל שיפוצניק או “הנדימן” יכול לבצע, פעולה שלא צריך לחשוב עלייה פעמיים. האמת היא שאיטום גגות זוהי פעולה משמעותית מאוד עבור שימור ותחזוקת מבנים, שיכולה למנוע נזקים רבים ומגוונים; נזילות, רטיבות, עובש, ריקבון, זיהומים, הרס בקירות וגגות המבנה שיכול להוביל לקריסה ופגיעה ברכוש וגם בבריאות האדם.

מה זה איטום גגות?

פעולה בה מבצעים בידוד במשטח מסוים על מנת שלא תהיה חדירה של נוזלים ומזיקים שונים אל תוך השכבה שמתחתיו. איטום גגות נעשה בעיקר מפני חדירת מי גשם שיכולים לגרום לשלל נזקים, בעיקר אם לא מטפלים בבעיה בזמן. ראוי שאיטום יתבצע כבר בתהליך בניית המבנה – כך הכי קל לבצע אותו וכך גם מבטיחים שהמבנה יהיה מוגן כבר מיומו הראשון כמקום איכלוס. אם כי יש לציין שניתן בהחלט לבצע איטום גם על מבנים שכבר קיימים – ויפה שעה אחת קודם.

מתי כדאי לאטום את הגג?

כפי שציינו, יפה שעה אחת קודם – אל תחכו לרגע בו תרגישו את טיפות הגשם בסלון שלכם או בחדר השינה. התקופה שבה איטום לקוי מורגש ובא לידי ביטוי היא בעיקר בחורף, בו יש מזג אוויר סוער וגשמים. רוצים להגיע יבשים לחורף? אנשים רבים מבצעים בחירה נכונה כשהם מכינים את הגג שלהם לחורף עוד בחודשי הקיץ, ומזמינים אנשי מקצוע להערכת מצב ולטיפול בהתאם.

.

איך מבצעים את האיטום?

איטום גגות במודיעין נעשה לרוב על ידי אנשי מקצוע מתחום הבנייה שהם מנוסים ומבינים בתחום. תחילה, יעריכו אנשי המקצוע את המצב הקיים, לאחר מכן הם יוכלו להחליט על שיטת האיטום או שלבי האיטום המתאימים ביותר. האיטום מתחיל בניקיון יסודי של שטח הגג, כולל פינוי חפצים שעלולים להפריע לתהליך. יש להקפיד על השלב הזה, כיוון שהכנה לא נכונה יכולה לגרום לחורים ורווחים שיפריעו לאיטום. בשלב זה אפשר לבחור בין מספר שיטות; יש איטום ביריעות, איטום בזפת או בחומרים שונים אחרים. כדאי להתייעץ עם איש המקצוע שימליץ לכם על הפיתרון שהכי מתאים לסוג הגג או הנכס בו אתם מתגוררים

סגירת תפריט

צריכים עזרה?

שיחת ייעוץ ללא עלות מלאו את הפרטים שלכם ונשוב אליכם בהקדם !